Monday, April 18, 2011

bukan semua orang tidur atas duit

What u guys think about this? agree? 
There's some people out there yang lahir-lahir je dh hidup senang 'born in silver spoon' bak kte pepatah inggerisnya. Untunglah kn. In other words, they will get whatever they wish. In split second, Mamy nk 100 ringgit, member ajak lepak la. Ok syg, 100 ringgit mamy letak atas meja ye. How's that, cool huh? 


To me, aku tak boleh cakap family aku senang tapi tak jgk boleh ckp family aku susah. No more, no less! Aku xdpt nk state ape luxury yg ktorg ade, and aku xdpt nk state ape keperluan yang ktorg tak ada. Syukurlah.


Aku akui jgk, sometimes, money is always be a problem. Nk kte xckup, semua keperluan ada. Contohnya, since kami adik beradik dh msk U, it is costly. Byk sgt nk pakai duit. A good thing la adik dapat pinjaman MARA, and aku fully sponsored by gov. Syukur alhamdulillah. Tp family tetap kne tolong. Sbb duit byk guna untuk esemen. Bayar kursus jurulatih sana sini, makan minum. Nk kte shopping sakan tu, xjgk. Fyi, aku kt sini amat la jarang-jarang keluar hangout dgn kawan-kawan. Melepak jauh la sekali. No sosial life, senang cte antisoc! So dalam keadaan ni, keperluan diutamakan, kehendak tak akan dilayan. Untuk fulfill apa yang aku nk, pandai-pandai la guna duit sendiri. Tak nk susahkan spe2.


Since perjalanan study ni masih jauh, masih berbaki 2 tahun untuk habiskan degree ni. It is sgt2 menuntut pengorbanan, kesabaran and paling penting jgn dengki kalau org lain dpt, tp kte xdapat sebab bukan semua orang tidur atas duit. 


Berfikirlah, bersyukurlah
di atas nikmat dan kurniaanNya
nilai harganya, iman dan takwa
bagai hamba yang setia.

p/s : Bersusah-susahlah dahulu, insyaallah akan bersenang-senang kemudian. Till then my dear, Salam. 

No comments:

Post a Comment